Framtidens digitala lärande på Mittuniversitetet
Projektet hade i uppdrag att genomföra en nulägesanalys av utmaningarna inom det digitala lärandet samt ge förslag på en utvecklings- och förvaltningsorganisation med roller, ansvar och processer. Vidare skulle projektet titta på vilka kompetenser som behövs i den föreslagna organisationen.
Bakgrund
Hur ska Mittuniversitetet organisera arbetet med digitalt lärande? I Mittuniversitetets strategi för 2019–2023 har styrelsen beslutat att Mittuniversitetet skall “vara nationellt ledande och internationellt erkända i utveckling av och kvalitet i flexibla utbildningsformer och teknikstött lärande: Digitalisering och nätverk skall tillvaratas med nya former för deltagande.” För att undersöka hur vi bäst gör detta genomfördes ett projekt kring digitalt lärande under vt 2019.
Syfte
Projektet hade i uppdrag att genomföra en nulägesanalys av utmaningarna inom det digitala lärandet samt ge förslag på en utvecklings- och förvaltningsorganisation med roller, ansvar och processer. Vidare skulle projektet titta på vilka kompetenser som behövs i den föreslagna organisationen.
Ansvar och kontakt
Projektägare är prorektor Eva Dannetun och PwC anlitades för att stödja med projektledning och genomförande.
Information
Projektets slutrapport finns i diariet med dnr MIUN 2019/939. Med den som utgångspunkt har en handlingsplan tagits fram som man jobbar med inom FUS och INFRA.