Har du koll på hur du får använda generativ AI som student?

Ons 04 okt 2023 13:32

Nytt på Mittuniversitetets webb: resurssidor om att använda generativ AI i utbildning för dig som studerar vid Mittuniversitetet.

AI generated image showing a person

Nu finns resurssidor på Mittuniversitetets webb, riktade till dig som student, om att använda generativ AI (som till exempel ChatGPT i dina studier och examinationer. Sidorna innefattar både information och handfasta tips som syftar till att stärka din kunskap om och förståelse för generativ AI, samt vägleda i hur man kan tänka kring användningen av generativ AI i sina studier.

Att använda generativ AI som student kan vara fusk men också ett stöd och vi uppmuntrar alla studenter att utforska dessa nya sidor för att dra nytta av de resurser och det stöd som erbjuds. Feedback och förslag på ytterligare material eller information som kan inkluderas på sidorna är varmt välkomna. Sidorna finns på svenska och i en något mer kortfattad engelsk version och uppdateras kontinuerligt.

Läs mer om att använda generativ AI som student

Du når oss på PUkontakt@miun.se

Sidan uppdaterades 2023-10-04