"Man har inget att förlora på att komma dit, bara att vinna om du frågar mig!"

Tor 07 dec 2023 09:30

Mini-intervju med studenten Amanda om varför Mötesplats campus är ett event som du inte vill missa och hennes bästa tips om hur du förbereder dig för att delta.

Kvinna med ljust och kort hår tittar in i kameran, kvinnan bär en svart stickad tröja och står framför ett stort mötesbord.

Namn: Amanda Wahlsten
Ålder: 29 år
Program: Sista året på Förvaltningsjuridiska programmet i Östersund

Mötesplats campus närmar sig, har du varit på det tidigare och tänker du komma i år?

Ja, det har jag! Förra året i Östersund var jag förbi mässan och passade på att prata med mer eller mindre alla företag som var på plats faktiskt. Jag tycker att det är självklart att jag som student faktiskt går på eventen som är framtagna för oss studenter, man har inget att förlora på att komma dit, bara att vinna om du frågar mig! Så ja, jag har absolut tänkt att jag ska dit även i år och mitt mål är faktiskt just att knyta nya kontakter, precis som förra året men i år har jag förberett mig lite bättre med mer specifika frågor riktade till specifika företag.

Vad är det för frågor du vill ha svar på under dagen?

Jag är främst ute efter värdefulla tips och tankar från deras perspektiv till någon som snart är nyexad och ska ut i det riktiga arbetslivet, företagsrepresentanternas förväntningar och så vidare.

Hur förbereder man sig bäst inför Mötesplats Campus?

Egentligen så behöver man inte förbereda sig så mycket, som jag sa tidigare så var jag inte förbered sist men det gick ju bra ändå. Men nu när jag går sista året och examen närmar sig så vill jag ändå känna att jag maxar mitt besök, då det också blir mitt sista. Det jag gjort är egentligen bara att kolla igenom Mötesplats campus webbsida, där finns en bra lista med tips som man kan kika på om man vill och utöver det så har jag kollat upp företagen nu i förväg och skrivit upp frågor som jag vill ställa. Nu när jag tänker efter så är det nog typ punkt ett och två på listan som finns där haha!

Gör som Amanda och kom förbi Ljushallen på campus Östersund den 7 december, vi ses då! Läs mer om mässan och hur du bäst kan förbereda dig på miun.se/motesplatscampus

Sidan uppdaterades 2023-12-07