Känner du oro över jordbävningen i Turkiet?

Tis 07 feb 2023 14:15

En kraftig jordbävning inträffade i sydöstra Turkiet nära den syriska gränsen under natten mellan söndag och måndag 6 februari. Den information vi har just nu är att inga studenter eller medarbetare från Mittuniversitetet finns på plats i området.

psykologstudenter, behandlingssituation

Mittuniversitetet har samarbetsavtal i Turkiet, men inte i Syrien. Vi har inresande utbytesstudenter från Turkiet.

Ett mycket kraftigt efterskalv förvärrade läget och ett stort antal personer har omkommit. Räddningsteam samt leveranser av förnödenheter är på plats eller på väg genom stöd från dussintals länder, bland annat Sverige, samt från EU och Nato.

Om du som student känner dig orolig för din familj och vänner i de drabbade områdena och har behov av samtalsstöd så är du varmt välkommen att kontakta Studenthälsan.

Studenthälsan kan du kontakta under arbetstid.

Studenthälsan

Se kartan över vilka områden som är drabbade på denna sida:
Nyhetssida från SVT om jordbävningen

Nedan finns länkar till organisationer som du kan nå på övriga tider.

Jourhavande medmänniska

Jourhavande präst