Ons 28 feb 2024 07:47

Summer University är en internationell projektkurs som är ett samarbete mellan Mittuniversitetet och 4 partner universitet från Irland, Tyskland, Nederländerna och Schweiz. Totalt kommer 40-50 studenter delta vid Campus Sundsvall i augusti.

Manlig student sitter i  växthus och pluggar med laptop och böcker.

Summer University- en internationell projektkurs på hemmaplan

Summer University är en projektkurs på 5 hp med fokus på hållbarhet som kommer att genomföras vid Campus Sundsvall den 12-23 augusti, 2024. Summer University är öppet för alla ämnesområden att söka.

Studenter från partneruniversitet från Irland, Tyskland, Schweiz och Nederländerna, samt Mittuniversitetet deltar. Summer University lämpar sig särskilt för studenter som läser utbildningar där det är svårt att åka på en hel termins utbyte. Passa på och träffa studenter från flera olika länder och utöka ditt internationella nätverk, på hemmaplan! MIUN studenter som deltar som inte bor i Sundsvall har möjlighet att få stipendium som täcker boendet.

Här hittar du mer information om Summer University och hur du ansöker

Skapad av Maria Fredlund

Sidan uppdaterades 2024-02-28