Mån 22 jan 2024 16:11

Som student vid Mittuniversitetet har du nu möjlighet att gå på konsert gratis. Under vårterminen erbjuds gratisbiljetter till Nordiska Kammarorkesterns konserter här i Sundsvall.

Orkester spelar på scen med publik

Genom ett unikt samarbete mellan Sparbanksstiftelsen Norrland, Mittuniversitetet och Nordiska Kammarorkestern, erbjuds nu studenter gratisbiljetter till orkesterns konserter i Tonhallen. Det är endast tio biljetter per konserttillfälle och premiärdatum för första konserten är 26 januari. För att ta del av erbjudandet, krävs det att du anger en giltig miun-mail när du bokar dina biljetter. Så passa på att ta chansen, utnyttja erbjudandet och gör din studietid extra minnesvärd!

- Samarbetet med Sparbanksstiftelsen Norrland och Nordiska Kammarorkestern är väldigt viktigt för mig, det är viktigt att vi som universitet arbetar för att främja våra studenters möjlighet att ta del av kulturupplevelser. Genom att vi sammanför våra resurser och kunskaper bidrar vi även med en positiv effekt på kulturlivet i Sundsvall säger Anders Fällström, rektor vid Mittuniversitetet.

Kommande konserter

Alla konserter hålls i Tonhallen och är cirka 2h långa inklusive paus.

Torsdag 15 februari kl. 19
Pärt, Green, Bird och Haydn

Lördag 24 februari kl. 18
Schymberg Award

Torsdag 14 mars kl. 19
Korngold & Stravinskij

Torsdag 11 april kl. 19
Huangci tolkar Schumann

Torsdag 25 april kl. 19
Lyrisk romantik

Torsdag 16 maj kl. 19
Plattis cellokonsert

Biljetterna finansieras av Sparbanksstiftelsen Norrland.

Klicka här för mer information och boka din biljett

Sidan uppdaterades 2024-01-23