Årets examensprojekt vid Institutionen för design är både vanligt och ovanligt

Tor 25 jun 2020 11:26

Precis som vanligt tar examensprojekten utgångspunkt i hur design kan vara med och lösa hållbarhetsproblem i samhället eller lösa ett verkligt problem för ett externt företag. Mer ovanligt är att årets projekt genomfördes på distans.

Industridesign

Examensutställning presenterar designprojekt av studenter på kandidatprogrammet Grafisk design och Kommunikation 180 hp och Industridesign 180 hp.

Studenterna på Grafisk design och kommunikation har tagit avstamp i ett av målen för hållbar utveckling definierade av FN i sina examensprojekt och studenterna på Industridesign har arbetat nära externa företag. Alla studenter har arbetat med bland annat designmetodik som innehåller informationssamling, analys av problem och kreativa metoder.

Läs mer om våra studenters spännande examensprojekt!

Examensprojekt Grafisk design

Examensprojekt Industridesign