Fre 25 feb 2022 09:00

Grafisk design från Mittuniversitetet ställer ut böcker om bokformgivning.

Logotyp för Bokforms utställning. Två cirklar, en stor och en mindre inuti den andra.

Studenter i årskurs 2 på utbildningen Grafisk design vid Mittuniversitetet har genomfört ett projekt om bokformgivning i samarbete med Sundsvalls stadsbibliotek. Nu ställs de resultaten ut!

I en uppgift har studenterna tilldelats varsin hyllsektion på biblioteket i Sundsvall med uppdraget att analysera den typiska formgivningen av böckerna i just den sektionen som exempelvis filosofi, musik, pedagogik och tecknade serier etc.

Utifrån analysen har uppdraget sedan varit att formge och binda en bok som visualiserar och presenterar den typiska bokformgivningen i sektionen. Resultaten – olika böcker om den typiska formgivningen av böckerna inom respektive område ställs nu ut.

Utställningen pågår mellan 18 februari–3 mars.

Mer information om utställningen finns hos Sundsvalls Stadsbibliotek.

Sidan uppdaterades 2022-02-25