Kvalitetsteknik på QMOD‑konferensen

Fre 17 apr 2020 15:04

Gruppen presenterade hela 14 olika konferensbidrag under de tre dagarna i Krakow, Polen.

Anna Qmod

Professor och Mittuniversitetets Prorektor Håkan Wiklund var inbjuden som keynote speaker med presentationen Design of Quality Management systems in higher education – the Swedish way.

Kvalitetstekniks Anna Mårtensson blev nominerad till best paper award för sitt bidrag med titeln Co-creation - making it happen. Bidraget är ett resultat av en förstudie som genomförts tillsammans med Sundsvall kommun.

Tre av bidragen från Kvalitetsteknik var resultatet av forskningsprojektet Ökad kvalitet och effektivitet i vårdkedjor som finansieras av stiftelsen Kamprad. Projektet är ett samarbete mellan Kvalitetsteknik och Omvårdnad på Mittuniversitetet.

Sidan uppdaterades 2020-04-20