Digitaldagen 2018: Digitaliseringsforskare bjuder in till samverkan

Tor 22 mar 2018 11:57

En lyckad digitaliseringsprocess är helt avgörande för regionens framtida tillväxt och blomstring. Detta ställer vi på Mittuniversitetet oss helt bakom och det är anledningen till att Forum för Digitalisering engagerar sig i Digitaldagen 2018 i Östersund.

Digitaldagen FODI föreläsare 2018
Lena-Maria Öberg och Karin Ahlin från Mittuniversitetet höll en dragning om vad Forum för Digitalisering har att erbjuda.

Mittuniversitetets fokus på konferensen var att visa att vi är öppna för samverkan. Lena-Maria Öberg och Karin Ahlin från Mittuniversitetet höll en dragning om vad Forum för Digitalisering gärna samarbetar med företag och organisationer kring, samverkan gällande systematik, reflektioner och perspektivtänkande.

Syftet med Digitaldagen är att skapa en arena för att diskutera och aktualisera de framtidsfrågor som vi alla står inför, oavsett bransch. Visionen är att skapa en motsvarighet till Almedalen inom digitaliserings- och framtidsfrågor.

Sidan uppdaterades 2018-03-22