Coronakrisen – ett digitalt masstest

Tor 02 jul 2020 14:21

Under Coronapandemin har samhället tvingats ta stora kliv i mognadsnivå inom digitalisering.

skärmdump webbinarie youtube fodi
Från vänster; Mats Björk, digital strateg på Esatto, Lena-Maria Öberg, universitetslektor i informatik, Katarina L Gidlund, professor i informatik och Jimmy Jaldemark, docent i pedagogik och verksam vid CER.

Mittuniversitetet bjöd in till panelsamtal 22 juni inom ramen för lärosätets seminariekoncept ”Mitt i vetenskapen”. Samtalet handlade om hur offentlig sektor hanterat omställningen och hur detta påverkat lärandet och vårt arbetsliv. Och den kanske mest spännande frågan som diskuterades var - vad händer sedan, efter krisen? Medverkade i samtalet gjorde Katarina L Gidlund, professor i informatik, Jimmy Jaldemark, docent i pedagogik och verksam vid CER samt Lena-Maria Öberg, universitetslektor i informatik. I samtalet deltog också Carl Heath, utbildningsdirektör på RISE. Moderator var Mats Björk, digital strateg på Esatto.

Se webbinariet i efterhand här

Sidan uppdaterades 2020-11-10