hållbara bostadsområden

Podd om hållbart förebyggande arbete i bostadsområden

I den här Bomorrowpodden pratar vi hållbart förebyggande arbete i bostadsområden med våra gäster: Marlene Svensson, Sundsvalls kommun, Tomas Jonsson, GIF Sundsvall, Peter Gotthardsson, Lilium fastigheter och Li Norell, student på ekonomprogrammet.

För några veckor sedan höll vi ett webbinar om att arbeta förebyggande med integration och social hållbarhet i Nacksta och Bredsand i Sundsvall och podden är en uppföljning på webbinariet i november. Samtalsledare för podden är Anna-Karin Widehammar, kommunikationsstrateg på HSB Södra Norrland.

Mer om våra gäster:
Marlene Svensson, processledare för social hållbarhet vid Sundsvalls kommun, Tomas Jonsson, CSR-ansvarig på GIF Sundsvall, Peter Gotthardsson, styrelseordförande Lilium fastigheter och Li Norell, student på ekonomprogrammet och ledamot i studentekonomiföreningen Sundekon.

Podden är en del av Bomorrow – mötesplatsen om framtidens hållbara boende som CER, HSB Södra Norrland, Stadsutveckling Sundsvall, Sundsvalls kommun och CER-nätverkets medlemmar inom fastighetsklustret arrangerar.