Internationellt prisregn över CERs forskning

Tis 08 apr 2014 08:00

Efter fjolårets första internationella erkännande för god forskningskvalitet kan CER nu räkna in ytterligare tre internationella utmärkelser.

Peter Öhman har tillsammans med Bo Söderberg vid Uppsala universitet och Stig Westerdahl vid Malmö högskola fått det prestigefyllda priset "Outstanding Paper Award Winner" för artikeln "Property investor behaviour: qualitative analysis of a very large transaction". Vidare belönas Jan Svanberg och Peter Öhman för artikeln "Auditors' time pressure: does ethical culture support audit quality?" och Darush Yazdanfar för artikeln "Profitability determinants among micro firms: evidence from Swedish data". Dessa båda artiklar har blivit utsedda till "Highly Commended Paper Award Winners".

För mer information kontakta Peter Öhman, peter.ohman@miun.se

Sidan uppdaterades 2016-10-08