CER gästade Myndighetsnätverket

Mån 25 okt 2021 10:46

Tillsammans med Mittuniversitetets rektor, Anders Fällström, var Peter Öhman och Jimmy Jaldemark inbjudna till Myndighetsnätverkets ledningsgruppsdag i oktober för att berätta om universitetets och CERs satsning på livslångt lärande.

Peter Öhman och Jimmy JAldemark föreläser om Buffle på Myndighetsnätverket

Inför 100-talet närvarande personer redogjorde Peter och Jimmy först för vikten av strategisk styrd kompetensutveckling och berättade därefter om utvecklingen och genomförandet av olika kursmoduler inom ramen för CERs projekt om branschutveckling hos banker och försäkringsbolag genom flexibelt livslångt lärande (BUFFL). Passet avslutades med en workshop. I mitten av november väntar ytterligare en workshop, denna gång i Stockholm tillsammans med inbjudna företag och offentliga organisationer. Syftet är att undersöka hur intresset ser ut på nationell nivå för strategisk styrd kompetensutveckling och de 23 hittills framtagna kursmodulerna.

Sidan uppdaterades 2021-10-25