Internationell CER‑konferens avslutad

Tor 19 maj 2022 09:16

Den internationella konferensen Networked Learning Conference (NLC22) som hölls i Sundsvall 16-18 maj under ledning av CERs Jimmy Jaldemark kan nu summeras.

NLC_2022

Konferensen hade temat ”Livslångt lärande i en digital era” och på plats i Sundsvall fanns forskare från Australien, Nya Zeeland, USA, Kanada, Egypten och många europeiska länder. Huvudtalare var professor Gert Biesta från University of Edinburgh. Under konferensdagarna presenterade CER-forskarna Jimmy Jaldemark, Peter Öhman, Marcia Håkansson Lindqvist, Peter Mozelius och Anna-Karin Stockenstrand olika studier med koppling till det s.k. BUFFL-projektet. Deltog gjorde även Mittuniversitetets hedersdoktor Martha Cleveland-Innes, tillika gästprofessor med koppling till CER.

– Trots utmaningen med en hybrid konferens – med vissa sessioner enbart på plats, vissa enbart via länk och vissa i blandad form – flöt konferensen på över förväntan. Vi fick många lovord från medverkande forskare både på plats och via länk, summerar Jimmy Jaldemark.

Sidan uppdaterades 2024-01-23