Pedagogikforskare från Ohio State University besökte CER

Ons 07 jun 2023 19:13

CER hade nyligen besök av forskarna Dean Cristol och Belinda Gimbert samt doktorand Qiwei Men från Ohio State University, ett av de högst rankade amerikanska universiteten inom pedagogikområdet.

Jimmy Jaldemark. Belinda Gimbert och Dean Cristol med havet i bakgrunden
Jimmy Jaldemark, Belinda Gimbert och Dean Cristol på besök i Höga kusten.

Upprinnelsen till besöket var att Jimmy Jaldemark i oktober var huvudtalare på en internationell konferens i nederländska Heerlen. Han kom då i samspråk med forskarna från Ohio State University, vilket ledde till att Dean Cristol och Belinda Gimbert bestämde sig för att besöka Mittuniversitetet för att bland annat få veta mer om hur CER arbetar med den pedagogiska modellen för bransch- och organisationsutveckling.

Jimmy Jaldemark var värd för besöket och på USA-forskarnas program stod bland mycket annat ett samtal med Jaldemark och CERs centrumledare Peter Öhman kring den modell som CER utvecklat inom ramen för livslångt lärande och det motsvarande arbete som bedrivs vid Ohio State University. Förhoppningen är att besöket ska leda till framtida samarbeten.

Sidan uppdaterades 2023-06-07