Fre 20 apr 2018 14:27

I dagarna var det avspark för det treåriga samverkansavtalet mellan Mittuniversitetet och Timrå Kommun. Avtalet ska stärka regionen och göra oss mer attraktiva för forskare, studenter och näringsliv.

Timrå

Kring 60 personer från båda organisationerna fick chans att lyssna till universitetets forskning på en rundvandring. Hos oss på CER visade Edith Andressen universitetslektor, upp vår forskning. Besöket avslutades med en workshop där framtida forskningssamarbeten diskuterades.

Målet är att på lång sikt är att ett eller flera områden med nationellt och internationellt erkännande för ökad attraktivitet för Timrå kommun och Mittuniversitetet. Forskningsområden vid Mittuniversitetet utvecklas i samspel med utveckling av Timrå kommun.

Här kan du läsa mer om samverkansavtalet

Nytt avtal om forskningssamarbete mellan Timrå kommun och Mittuniversitetet

Samverkan