Studenter från ekonomiprogrammet vann en halv miljon i hållbarhetstävling

Tor 27 maj 2021 10:43

Linnea Eriksson och Therese Svensk, tidigare studenter från Mittuniversitetet, vann första pris och en halv miljon kronor med sitt företag Pure Act i tävlingen Swedbank rivstart!

PURE ACT

26 maj avgjordes Swedbanks tävling rivstart 2021, en tävling som i år vände sig till företag som har en idé som kan göra verksamheter mer hållbar för företag som är i behov av en omställning. Pure Act har utvecklat ett digitalt verktyg som kan hjälpa företag att komma igång och strukturera sitt hållbarhetsarbete. Linnea och Therese läste vid ekonomiprogrammet då idén föddes om att starta företag och jobba med hållbarhet. Med stöd från innovationsrådgivare från Mittuniversitetet utvecklades idén under slutet av studietiden.

Läs mer om tävlingen här

Lena Burman

Kommunikatör|Communications Officer