Om granskningssamhället ‑ på gott och ont

Ons 16 jun 2021 10:13

I UR Samtid pratar professor Peter Öhman Peter Öhman om granskningssamhället på gott och ont, om revision och annan granskning - vad den tillför och vad den missar.

Granskningssamhället_Peter_ohman

På UR Play finns föreläsningsserien UR Samtiden - Föreläsningar från Mittuniversitetet. Föreläsningen med Peter Öhman om granskningssamhället spelades in 7 maj på Campus Sundsvall.

I UR Samtiden har 17 forskare från Mittuniversitetet, i 16 olika föreläsningar, fått möjlighet att berätta om sin forskning.
− UR:s satsning ger våra forskare nationell synlighet på en av Sveriges mest anrika kanaler och vi är väldigt glada över att så många forskare valde att tacka ja till erbjudandet att medverka. Teamet från UR hade tre intensiva inspelningsdagar i Östersund och Sundsvall i början av maj och nu kan vi se resultatet.

Se Peter Öhmans föreläsning här

Lena Burman