Kund‑ och affärsrelationer: Affärsrelationskvalitet
Kursen erbjuder dig fördjupade kunskaper och färdigheter inom området kvalitet i affärsrelationer (business relationship quality), hur företag arbetar med kvaliteten i affärsrelationer och vilka för- och nackdelar som detta kan medföra för företag.
Kursen motsvarar cirka 2 veckors heltidsstudier. Efter att du läst kursen har du fått kunskap och förståelse inom huvudområdet företagsekonomi, fördjupade kunskaper om organisationsutveckling samt kunna analysera, bedöma och hantera komplexa företeelser.
Del av innehållet:
- Teorier om affärsrelationer
- Faktorer som påverkar kvaliteten i affärsrelationer
- Konsekvenser av kvaliteten i affärsrelationer
Undervisningen består av:
- Föreläsningar över nätet
- Handledning över nätet
- Seminarier
Som kursdeltagare ansvarar du själv för det egna lärandet och förväntas självständigt söka information, arbeta med organisationsspecifika utmaningar och data samt ta eget ansvar i såväl enskilda som gemensamma arbeten.
Examination:
Examination sker genom individuella skriftliga uppgifter samt gruppbaserade seminarieuppgifter med fokus på tillämpning av metoder och teoretiska perspektiv på autentiska organisatoriska problem.