Fyra framstående gästföreläsare

Fre 09 sep 2022 14:14

Den senaste veckan har den statsvetenskapliga kursen "Theories of the Policy Process" gästats av fyra framstående forskare inom området.

Fyra porträttbilder på män bredvid varandra.
Professorerna Claudio Radaelli, Chris Weible, Daniel Nohrstedt, och Nikolaos Zahariadis.

Under fyra dagar fick studenterna på kursen möjlighet att lyssna till lika många gästföreläsare som verkligen har gjort sig stora namn inom policyforskningen.

Först ut var Professor Claudio Radaelli vid European University Institute, som höll en föreläsning med titeln "Narrative Policy Framework". Professor Chris Weible vid University of Colorado Denver fortsatte med "Theories of the Policy Process: Advocacy Coalition Framework".

Under den tredje dagen berörde Professor Daniel Nohrstedt vid Uppsala universitet den svenska kontexten i "Advocacy Coalition Framework: Swedish Applications". Sist ut var Professor Nikolaos Zahariadis vid Rhodes College, Memphis Tennessee, som föreläste om "Multiple Streams Framework".

De två sistnämnda fanns på plats i Östersund medan de andra höll sina föreläsningar via Zoom.

Sidan uppdaterades 2022-09-10