RCR medverkade på lyckad myndighetsfestival

Fre 28 apr 2023 15:23

Mittuniversitetet och RCR medverkade med många programpunkter när den fjärde upplagan av Myndighetsfestivalen arrangerades mellan 24–28 april.

En grupp människor står i ett rum som har projicerade bilder på väggarna.
Deltagarna på Myndighetsfestivalen fick möjlighet att prova på en övning i RCR Simulation Lab.

I år genomfördes festivalen i samarbete mellan Myndighetsnätverket i Jämtland och Samverket – Sveriges första innovations- och coworkinghubbar för offentlig sektor. Temat för årets Myndighetsfestivalen var ”Kris, konflikt och kaos – ökad om motstånds- och innovationskraft för en stark demokrati”.

Mittuniversitetet stod för fem av de tjugo programpunkterna under veckan. Ett flertal forskare knutna till RCR bidrog med seminarier och samtal såväl publikt som digitalt. Under onsdagen gavs festivaldeltagare också möjlighet att besöka RCR Simulation Lab, ett besök som blev fullbokat tämligen omgående.

– Festivalveckan har löpt på och det har varit många människor både på plats och på distans. Många värdeskapande samtal. Det värmer extra när vi ser att aktiviteter under veckan leder till konkreta actions, som till exempel ett lägereldssamtal i tisdags kring gemenskap för nyanställda inom offentlig sektor. Det samtalet har mynnat ut i ytterligare en träff framöver där vi ämnar starta igång ett nätverk för nyanställda inom offentlig sektor. Jätteroligt, säger Sandra Olofsson från arrangörsgruppen för Myndighetsfestivalen.

Här finns mer information om Myndighetsnätverket i Jämtlands län.

Här hittar du mer information om Samverket.

Sidan uppdaterades 2023-05-04