Industridoktoranden Faeze utvecklar AI för Media Research

Fre 06 okt 2023 09:48

STC har startat ett nytt samarbete med företaget Media Research som anställt industridoktoranden Faeze Zakaryapour Sayyad. Hon ska utveckla AI som kan ta företaget till nästa steg in i framtiden. Här berättar Faeze om hur det är att arbeta som industridoktorand.

Kvinna i organge blus står vid en hamn med färgglada byggander i bakgrunden.

Detta samarbete är en del av samverkansprojektet DIGIT, som finansieras med stöd från EUs regionala utvecklingsfond, där ett 20-tal organisationer i Jämtlands och Västernorrlands län deltar. Syftet med projektet är att stödja näringslivets utveckling inom IoT och AI med fokus på datadriven utveckling. Faeze och Media Research ingår även i företagsforskarskolan Smart Industry Sweden där fem lärosäten kraftsamlar tillsammans med svensk industri för att utbilda framtidens nyckelpersoner inom smart industri. Forskarskolan finansieras med stöd från KK-stiftelsen.

Sidan uppdaterades 2023-10-06