Doktoranden Erwan Leria presenterade sitt arbete på ett halvtidsseminarium

Tis 19 dec 2023 10:10

Den 18 december presenterade doktoranden Erwan Leria sitt arbete om "Photorealistic Real-Time Rendering for Light Field Display devices" i ett halvtidsseminarium.

Erwan Leria
Doktoranden Erwan Leria

Erwan Leria arbetar som tidig forskare inom Plenoptima-projektet vid Tampere University i Finland och Mittuniversitetet i Sverige. Hans forskningsämne är "Real-time View Interpolation with Distributed Heterogeneous Computing". Den 18 december presenterade Erwan sitt arbete med fotorealistisk realtidsrendering för ljusfältsskärmar i ett halvtidsseminarium. Handledare för arbetet är prof Tingting Zhang från Mittuniversitetet, Assoc. prof Pekka Jääskelainen från Tampere University, Prof Mårten Sjöström från Mittuniversitetet, biträdande professor Robert Bregovic och Dr Markku Mäkitalo från Tampere University.

Opponent vid presentationen var prof. Ulf Assarsson från Chalmers tekniska högskola. Erwan kommer nu att fortsätta sitt arbete mot en doktorsexamen

Sidan uppdaterades 2023-12-19