Möt Caroline ‑ ny forskningshandläggare på STC

Fre 26 jan 2024 14:59

Varmt välkommen till Caroline Cato som kommer att arbeta med internationaliserings- och hållbarhetsfrågor inom och i nära anslutning med våra forskningsprojekt.

En kvinna med grå tröja

Berätta lite om hur du hamnade här!

Jag har tidigare arbetat med rekrytering och ledarskap, inom rekryteringsbranschen och resebranschen. Jag har en kandidatexamen i samhällsvetenskap från Mittuniversitetet och tycker att forskningen på STC är väldigt spännande ur ett samhällsperspektiv, vilket var anledningen till att jag sökte jobbet från första början. Jag trivs också i den internationella miljön!

Vad ska du jobba med här på STC?

Jag kommer bland annat att arbeta med internationaliserings- och hållbarhetsfrågor inom och i nära anslutning till våra forskningsprojekt. Dessa områden är ofta centrala delar av forskningsansökningar som behöver följas upp under projektens gång. Jag tittar också på våra interna processer när det gäller rekrytering och välkomnande av forskare och doktorander från länder utanför Sverige, för att se om vi kan förbättra och förenkla vårt sätt att arbeta.

Hur har din tid varit här på Mittuniversitetet hittills?

Jag har fått ett mycket varmt välkomnande på STC! Att uppleva organisationen ur ett medarbetarperspektiv istället för ett studentperspektiv har varit både spännande och lärorikt. Jag lär mig nya saker varje dag!

Sidan uppdaterades 2024-01-26