Tis 17 mar 2015 13:55

Den 5:e internationella ISEA Winter School hölls i San Vito di Cadore, Cortina d'Ampezzo, Italien, den 4-9 mars, 2015. Docent Andrey Koptyug vid Sports Tech Research Centre var en av lärarna under kursen.

Studenter och lärare vid ISEA Winter School 2015
Hela gruppen samlad med 36 studenter och 12 lärare. Det största deltagandet någonsin i ISEA Winter School.

Winter School arrangeras av ISEA - International Sports Engineering Association - och är en kurs för studenter som studerar sportteknologi. Vid årets arrangemang deltog hela 36 studenter från alla 5 världsdelar. Mittuniversitetet representerades av Petter Hidén Rudander och Linus Larsson som studerar vid sportteknologiprogrammet i Östersund. För arrangemanget stod professor Nicola Petrone från University of Padova, Italien. Linus Larsson vann, tillsammans med sin projektgrupp, priset för det bäst genomförda projektet under Winter School 2015.

Läs mer om Winter School på ISEA:s webbplats.

Sidan uppdaterades 2016-09-25