Moa Olsson vill ta fram den ultimata skidskyttehandsken

Tor 14 jan 2021 14:24

Moa Olsson är skidskytt samt student på Sportteknologiprogrammet på Mittuniversitetet. Hon har fått stipendium för C-uppsats om att ta fram handskar till skidskytte.

Moa Olsson

Moa Olsson tränar och tävlar i skidskytte, samtidigt som hon läser tredje året på Sportteknologi-   högskoleingenjör produktutveckling i Östersund. Hon har tilldelats ett av uppsatsstipendierna från Mittuniversitetets idrottsakademi på 10 000 kronor för hennes C-uppsats som handlar om att ta fram den ultimata skidskyttehandsken.

- Jag vet hur noga det är att man har en skön handske när man ska skjuta så att man inte stör sig på småsaker eller får ont någonstans och framförallt inte frysa. För fryser du är det nästan omöjligt att skjuta, säger Moa Olsson i inslaget.

Vi säger stort grattis Moa!

Sidan uppdaterades 2021-01-14