Workshops i akademiskt skrivande och studieteknik

Tis 23 jan 2024 13:04

Vid fyra tillfällen under vårterminen kommer några av Universitetsbibliotekets handledare att erbjuda workshops för Mittuniversitetets samtliga studenter vid campus Sundsvall.

Varje tillfälle kommer att inledas med en presentation av dagens tema, vilken sedan följs av möjligheten att arbeta med uppgifter. Därpå följer ett gemensamt avslutande samtal.
Tillfällena äger rum kl 15.00-16.15 i sal M103 på campus Sundsvall.

23 januari: Studieplanering

Här går vi igenom hur du kan skapa rutiner och framförhållning i dina studier. Fokus kommer att ligga på ett hälsosamt förhållningsätt till dina studier, så att du orkar med hela studietiden.

Kalenderhändelse: Studieplanering

6 februari: Akademiskt skrivande

Vad innebär egentligen akademiskt skrivande? Här berättar vi om vad som är speciellt för det akademiska skrivandet och hur detta skiljer sig från annat skrivande.

Kalenderhändelse: Akademiskt skrivande

20 februari: Anteckningar

Vill du vässa dina anteckningar från föreläsningar och litteraturstudier? Här presenterar vi Cornell-metoden som är omtyckt av många och underlättar överblick över anteckningarna.

Kalenderhändelse: Anteckningar

5 mars: Litteraturläsning

Fler tips på hur du kan förbättra din studieteknik. Här går vi igenom ett antal olika lästekniker och hur du kan använda dessa i dina studier.

Kalenderhändelse: Litteraturläsning

Sidan uppdaterades 2024-01-23