Förbättra din studieteknik

Ons 24 jan 2024 12:15

Ta chansen att utveckla din studieteknik genom workshops och föreläsningar med universitetsbiblioteket.

Robin Zetterberg

5 mars 15.00–16.15
i Sundsvall

Litteraturläsning

I denna workshop ger vi dig fler tips på hur du kan förbättra din studieteknik. Här går vi igenom ett antal olika lästekniker och hur du kan använda dessa i dina studier.

Workshopen inleds med en presentation av dagens tema, litteraturläsning, vilken sedan följs av möjligheten att arbeta med uppgifter. Därpå följer ett gemensamt avslutande samtal.

Ingen föranmälan krävs.

Välkommen till M103 kl 15:00!

7 mars: 12.15–13.15
Digital föreläsning

Föreläsning Grupparbete: hands-on tips!

Att arbeta i grupp är en viktig del under din studietid, men det innebär också utmaningar. I denna föreläsning av vår handledare i studieteknik så kommer du bli presenterad hands-on tips gällande:

• Inställningen till grupparbete
  • Gruppkontrakt
  • Ansvarsfördelning och roller
  • Tips på planeringsverktyg

11 mars 12.30–13.00
Digital föreläsning

Här får du tips på hur du på bästa sätt kan förbereda dig inför dina tentor. Presentationen vänder sig till dig som har en eller flera tentor, eller omtentor, att studera till.

Studietips inför tenta och omtenta

Sidan uppdaterades 2024-03-04