Mån 17 jan 2022 14:00

Dekan Hans-Erik Nilsson har gett prodekan Dan Bylund uppdraget att planera och leda en process för att se över organisationen vid NMT samt att lämna förslag på framtida organisation.

Exteriör Campus Sundsvall, vinterbild

Arbetet har pågått under hösten 2021 och dialog med många medarbetare har varit i stort fokus för att samla in synpunkter på nuvarande organisation och få förslag till möjliga förändringar. Företrädare för fakultetsnämnden, prefekter, planeringsansvariga, ämnesföreträdare och handläggare vid fakultetskansliet med flera har medverkat i processen. Nu finns ett förslag till framtida organisation för NMT och den presenteras i nedanstående rapport.

Hur går vi vidare?

Prodekan Dan Bylund får i uppdrag att ta fram förslag på handlingsplan och tidplan för fortsatt arbete med översyn av organisationen vid NMT.

Handlingsplanen ska omfatta processer för samverkan, riskanalys och remissförfarande samt beakta framtida ledningsstrukturer och lokalisering av institutionernas verksamheter.

Förslaget ska samverkas i CSG, LSG och DLG. Samverkan ska också ske med skyddsombud och huvudskyddsombud i samband med att riskanalyser utförs.

För mer information kontakta gärna Dan Bylund eller din närmaste chef / prefekt.

Hämta rapporten Organisationsöversyn NMT

Hämta Bilaga 1 Organisationsöversyn NMT