Schema

Scheman för läsperiod 2/kursperiod 3 och 4 är publicerade

Tis 18 okt 2022 13:57

29 september publicerade vi scheman för Läsperiod 2/kursperiod 3 och 4.

Det är viktigt att du kontrollerar att ditt schema har rätt antal pass samt att det ligger på rätt kurs, programkull och ort. Kontrollera även om eventuella schemakrockar fungerar.
Specifika önskemål om datum och tider i ett schemaunderlag kan inte alltid tillgodoses i detalj då vi vid schemaläggningen behöver utgå ifrån bland annat storlek på studentgrupper, campus-/inneveckor, behov av teknik och specialsalar.
Eventuella ändringar:
Du kan själv som personal ändra i ett kursschema via ingånget radschema på moment, personal och undervisningsgrupp samt lägga till eller ändra information till studenterna i inforutan för hela din institution, till exempel momentbeskrivning, läsanvisningar eller annan info som studenterna behöver ta del av, i länkrutan kan du lägga till eller ändra en länk till studenterna, det är dagsläget inte möjligt att själv göra några ändringar på tentamensbokningarna.
I den mån det går, gör gärna ändringarna själv som du har behörighet till då vi får in mycket ändringsärenden till schemafunktionen med kort varsel och för studenternas bästa försök så gott det går att lämna in ett komplett schemaunderlag till deadline så att det inte blir så många ändringar under pågående läsperiod.

För övriga ändringar/tillägg behöver du använda vår ändringsmall och skicka denna i ett nytt ärende till schemafunktionen, du skapa antingen ett ärende i serviceportalen, under Schema via serviceportalen alternativt fylla i ändringsmallen som du hittar på schemafunktionssidan och mejla denna till schema@miun.se , kontrollera så att du skickar till rätt mejladress, då vi har ny e-postadress sedan en tid tillbaka

30 oktober är sista inlämningsdag för läsperiod 3/kursperiod 5 och 6
Schemafria onsdagar för Läsperiod 3/Kursperiod 5 och 6 är Vecka 4: 25 jan och Vecka 8: 22 feb

E-post:
Schemafunktionen har ny E-post: schema@miun.se