Sön 11 dec 2022 16:10

Under adventssöndagarna fram till jul kommer några medarbetare på Mittuniversitetet att ges möjlighet att önska oss alla en trevlig advent. Tredje ljuset tänds av Sara Nyhlén, forskare vid FGV, Forum för genusvetenskap.

Sara Nyhlén

Sara, som är docent i statsvetenskap, pratar om det postcovid-verklighet vi befinner oss i och vikten av att FGV kommer att finnas kvar så länge det behövs.

Läs mer om Forum för genusvetenskap

En liten adventshälsning från Mittuniversitetet

Tre ljus röda tända på tredje advent.

Tidigare adventshälsningar

Ida Svanedal tänder andra adventsljudet
Andra adventsljuset tänds av Ida Svanedal, biträdande lektor och forskare i kemi, som berättar om att vara goda förebilder och den nya verksamheten, Barnens universitet.
Adventshälsning med Håkan Gunneriusson
Första advenstljuset tänds av Håkan Gunneriusson, docent i krigsvetenskap och forskare på Risk- och krisforskningscentrum. Hans forskningsområde krigsvetenskap har fått stort intresse efter Rysslands invasion i Ukraina.

Sidan uppdaterades 2022-12-12