Marlene Berg ny kommunikationschef

Tis 13 dec 2022 09:09

Den 1 januari välkomnar vi Marlene Berg som ny kommunikationschef på Mittuniversitetet. ─ Vi ska fortsätta utveckla bra stöd för ett gott kommunikationsklimat och fortsätta sätta Mittuniversitetet på kartan.

En kvinna med ljust långt hår och glasögon.

Vad har du för relation till Mittuniversitetet?

Jag minns att jag promenerade över Campus Sundsvall och ”den lilla staden i staden” första gången när jag var runt 15 år. Jag gick upprymd hem och meddelade mina föräldrar att där skulle jag gå. Åtta år senare blev jag, som stolt alumn från Kommunikations- och PR-programmet, anställd som kommunikatör på Kommunikationsavdelningen. Jag har under de senaste 14 åren haft olika roller och uppdrag på Mittuniversitetet. De senaste åren som biträdande kommunikationschef med personalansvar för halva kommunikationsavdelningen.

Vad driver dig i arbetet?

Framför allt alla fantastiska kollegor! Jag trivs i universitetsmiljön och tycker att det är en ynnest att få bidra till att fler får upp ögonen för högre utbildning och att våra forskningsresultat ger kunskap och nytta i omvärlden. Samverkan med andra i vår region, samt med våra drivna studentkårer brinner jag lite extra för.

Hur vill du på sikt utveckla kommunikationsarbetet?

Kommunikation är något som alla människor sysslar med så fort vi interagerar med andra. Genomtänkt kommunikation är ett otroligt effektivt verktyg för att höja kunskap, öka förståelse och engagemang samt skapa förändringar och utveckling. Det blir så mycket lättare att nå mål och skapa effekter med smart kommunikationsarbete. Mitt mantra är att det ska vara lätt att göra rätt. Vi ska fortsätta utveckla bra stöd för ett gott kommunikationsklimat och fortsätta sätta Mittuniversitetet på kartan.

Vad gör du på fritiden?

Jag bor i Njurunda utanför Sundsvall med man och tre barn på 12, 8 och 2 år. Mycket tid går åt hästar, fotografering och diverse projekt i hus och stuga.

Sidan uppdaterades 2022-12-13