Sön 18 dec 2022 08:00

Den fjärde och sista adventshälsningen kommer från rektor Anders Fällström som passar på att reflektera kring året som gått och året som ligger framför oss.

Rektor tänder fjärde ljuset

Under adventssöndagarna fram till jul har några medarbetare på Mittuniversitetet fått möjlighet att önska oss alla en trevlig advent. Nu har turen kommit till rektor!

En liten adventshälsning från Mittuniversitetet

Tidigare adventshälsningar

Första advent

Adventshälsning med Håkan Gunneriusson
Första advenstljuset tänds av Håkan Gunneriusson, docent i krigsvetenskap och forskare på Risk- och krisforskningscentrum. Hans forskningsområde krigsvetenskap har fått stort intresse efter Rysslands invasion i Ukraina.

Andra advent

Ida Svanedal tänder andra adventsljudet
Andra adventsljuset tänds av Ida Svanedal, biträdande lektor och forskare i kemi, som berättar om att vara goda förebilder och den nya verksamheten, Barnens universitet.

Tredje advent

Tre ljus röda tända på tredje advent.
Tredje ljuset tänds av Sara Nyhlén, forskare vid FGV, Forum för genusvetenskap. Sara, som är docent i statsvetenskap, pratar om det postcovid-verklighet vi befinner oss i och vikten av att FGV kommer att finnas kvar så länge det behövs.

Sidan uppdaterades 2022-12-18