Missa inte Myndighetsfestivalen!

Tor 03 feb 2022 08:48

Mittuniversitetet inviger Myndighetsfestivalen måndag 7 februari. Ur det digra programmet märks ämnen som kundbemötande i världsklass, hur polisen patrullerar internet, digitala arbetssätt inom vården och samtal mellan fyra landshövdingar.

Webbsida Myndighetsfestivalen

För tredje året i rad arrangerar Myndighetsnätverket i Jämtlands län Sveriges enda myndighetsfestival, 7-11 februari. Det blir en vecka fullspäckad med föreläsningar, diskussioner och paneldebatter. På grund av pandemin blir det även i år en helt digital festival!

Myndighetsfestivalen 2022 fokuserar på hur vi kommer arbeta i framtiden: vilka möjligheter och utmaningar som väntar runt hörnet. Det speciella år vi haft hittills under pandemin har redan förändrat och satt fart på nya sätt att arbeta tillsammans på distans.

Invigningen 12.00 på måndag genomförs på Mittuniversitetet (sal F214) och där medverkar landshövding Marita Ljung, rektor Anders Fällström och idrottskoordinator Agnes Wredenberg.

Efter invigningen tar Mittuniversitetet också hand om festivalens första programpunkt "Strategiskt styrd kompetensutveckling" - där fokus ligger på livslångt lärande. Talare är rektor Anders Fällström, dekan Anna Olofsson och vice dekan Peter Öhman som också är ansvarig för satsningen på strategiskt styrd kompetensutveckling.

Myndighetsfestivalen bjuder på ett 20-tal olika programpunkter fördelade över veckan.

Här hittar du information om programmet och hur du anmäler dig.

Sidan uppdaterades 2022-02-03