Pilotomgången i Higher Education and Digitalisation (HEaD) är igång!

Ons 26 jan 2022 09:29

Pilotomgången för projektet Higher Education and Digitalisation (HEaD) är igång och förväntas pågå i två år, i vår kommer det vara möjligt att ansöka om att få delta i projektet vid kommande tillfälle!

Risk- och krishanteringsprogrammet

Projektet Higher Education and Digitalisation (HEaD) startade på initiativ av Mittuniversitetet för att för att vidareutveckla våra utbildningar samt lärarnas kompetens inom teknikstött och livslångt lärande. Projektet är en femårig satsning på pedagogisk utveckling, och hade sin start under 2021. Från och med årsskiftet är ett antal pilotarbeten igång och kommer att pågå under två års tid.

Syftet med pilotomgången är att utvärdera modellen för hur utvecklingsarbetet kring teknikstött lärande kan organiseras och stödjas. Totalt ingår fyra arbetslag i pilotomgången som tar sig an fyra utvecklingsarbeten. Lärare i arbetslagen representerar följande institutioner: Kemiteknik (CHE), elektronikkonstruktion (EKS), Informationssystem och -teknologi (IST), Hälsovetenskaper (HOV), Humaniora och samhällsvetenskap (HSV) samt Medie- och kommunikationsvetenskap (MKV). Samtliga arbetslag får ekonomiska resurser och stöd via HEaD-projektet för att kunna genomföra sina utvecklingsarbeten.

Under våren kommer det vara möjligt att skicka in en intresseanmälan för att delta i projektet efter avslutad pilotomgång.

Sidan uppdaterades 2023-10-26