Med anledning av kriget i Ukraina

Fre 25 feb 2022 12:28

Vi följer alla det fruktansvärda som sker i Ukraina. Den information vi har i dagsläget är att inga medarbetare eller studenter från Mittuniversitetet befinner sig i området.

Mittuniversitetet följer utvecklingen i Ukraina. Vi har inga uppgifter om att vi har medarbetare eller studenter på plats. Mittuniversitetet har heller inga samarbetsavtal med parter i Ukraina.

Om du som är medarbetare har behov av samtalsstöd med anledning av kriget är du välkommen att kontakta Previa som är universitetets leverantör av företagshälsovård.

Previa i Sundsvall och Östersund

Mittuniversitetet har också gått ut med information till studenterna om man känner oro och behöver samtalsstöd så kan man kontakta Studenthälsan.

Med anledning av kriget har Mittuniversitetet stoppat kampanjen och spridning av filmen "Vi vill att du ska få jubla oftare".

Sidan uppdaterades 2023-03-30