Mittuniversitetet medverkar vid mässan Utbildning för framtiden

Mån 21 mar 2022 12:08

I dag startar den digitala studentmässan Utbildning för framtiden där Mittuniversitetet deltar. Kommunalförbundet Akademi Norr initierade mässan under pandemin med syfte att visa på alla utbildningsmöjligheter som finns i norra Sverige.

pressbild utbildning för framtiden 2022

– Utbildning för framtiden är en viktig mässa för oss då vi ser att vi har mycket att erbjuda alla medverkande kommuner och deras invånare, säger Kicki Strandh, kommunikationschef vid Mittuniversitetet.

Utbildning för framtiden är norra Sveriges största digitala utbildningsmässa och hade i fjol omkring 20 000 deltagare. I år hoppas arrangörerna Akademi Norr och Lapplands Lärcentra locka fler deltagare via en on demand-lösning där besökarna kan välja fritt bland ett stort utbud av debatter, webbinarium och inspirationsfilmer. Mittuniversitetet bidrar bland annat med program- och inspirationsfilmer.

Flera universitet och lärosäten, samt 29 kommuner från Gävle i söder till Kiruna i norr, deltar också. Även utbildningsminister Anna Ekström deltar med en hälsning.

Utbildning för Framtiden

Sidan uppdaterades 2022-03-21