Dags att söka medel från samverkansavtalet med Östersunds kommun

Tis 05 apr 2022 11:46

Nu kan du som medarbetare ansöka medel från samverkansavtalet med Östersunds kommun, ansökningar för perioden 2023. Utlysningen gäller ettåriga projekt som påbörjas, och avslutas, under 2023. Sista ansökningsdag är 17 juni 2022.

Medarbetare på ETOUR

Mittuniversitetet och Östersunds kommun har ett ömsesidigt intresse av att samverka för att stärka och utveckla verksamheten vid campus Östersund och att bidra till en långsiktig hållbar tillväxt och kompetensförsörjning i Östersunds kommun.

Anställda vid Mittuniversitetet och Östersunds kommun kan lämna in ansökningar inom ramen för samverkansavtalet. Avtalet bygger på fem delar där de fyra forskningscentrumen i Östersund kan ansöka utifrån sina områden samt Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd med initiativ kopplade till kompetensförsörjning och arbetslivsanknytning. Därutöver är en andel av pengarna i avtalet avsatt till kommuninitierade projektansökningar.

Utgångspunkter för samverkan är att satsningarna inte ska ha formen av grundstöd till olika verksamheter utan istället huvudsakligen ska bidra och leda till utveckling utöver ordinarie verksamhet. Parterna ska vid bedömning av olika projekt ta hänsyn till möjligheterna att via medfinansiering kunna växla upp avsatta medel.

Styrgruppen, som även fungerar som beslutsgrupp, för samverkansavtalet består av:

Anders Wennerberg, kommundirektör
Helen Eurenius, bitr. förvaltningschef/stabschef
Fredric Kilander, näringslivschef
Anders Fällström, rektor
Håkan Wiklund, prorektor forskning

Frågor kring utlysningen kan ställas till: Håkan Wiklund, prorektor forskning, 010-142 83 85, hakan.wiklund@miun.se

Samtliga ansökningar ska göras i mall för projektansökningar som finns längst ner på sidan här.

Ansökningar skickas till: Åsa Yderfält, forskningshandläggare, asa.yderfalt@miun.se
senast 17 juni 2022.

Styr-/beslutsgruppen har möte i juni. Ambitionen är att samtliga inkomna ansökningar ska få göra en muntlig presentation för gruppen under mötet. Beslut om fördelning av projektmedel sker i september.

Sidan uppdaterades 2022-05-25