Detta gäller vid beställning av ny arbetstelefon

Tor 25 aug 2022 14:35

Det är alltid närmaste chef som ansvarar för beställning av ny telefon. Den telefonmodell som erbjuds är den som vi för tillfället har som standardmodell. Universitetet ersätter inte inköp av någon annan modell än den som erbjuds.

Hur gör jag när jag behöver beställa en ny telefon?

I samband med nyanställning av personal så beställer närmaste chef en telefon i beställningswebben. För den som redan är anställd och av något skäl behöver en ny telefon så beställer närmaste chef även den via Beställningswebben.

Universitetet ersätter inte inköp av någon annan mobil än den som erbjuds. Undantag är när telefonen ingår i en utbildning eller är en del av ett forskningsprojekt och därför behöver vara av ett speciellt fabrikat och eller annat operativsystem. För bedömning om kriterier av undantag uppfylls kontakta Helpdesk.

Sidan uppdaterades 2022-09-29