Bank‑id krävs vid telefonsupport från Statens Serviceeenter

Fre 20 okt 2023 10:54

Om du har frågor eller behöver hjälp med vårt lönehanteringssystem Primula kan du från och med den 24 oktober behöva identifiera dig med bank-id när du kontaktar Statens Servicecenter via telefon.

Mobilt bankid

Statens Servicecenter, SSC, som hanterar verktyget Primula, har meddelat att de nu inför ett legitimeringskrav med bank-id vid telefonsupport. Det gör de för att på ett enklare och mer digitalt sätt kunna säkerställa identiteten när de kontaktas via telefon. Vid frågor och support av allmän karaktär behöver du dock inte styrka din identitet. Verifieringen kommer enbart att krävas i de fall där personlig information behandlas, meddelar Statens Servicecenter.
– Det här beskedet kom med väldigt kort varsel. Det är viktigt att du får kontakt och svar på dina frågor enkelt och smidigt. Om du skulle stöta på problem när du tar kontakt med statens Servicecenter och inte får hjälp eller inte kommer fram kan du kontakta oss på HR via e-post så tar vi ditt ärende vidare, säger Victoria Sjöbom, HR chef.

Epost:
primula@miun.se 


Rekommenderat

Sidan uppdaterades 2023-10-20