Digitalisering och utvecklingsmöte med licensansvariga

Ons 11 okt 2023 12:50

Den 11–12 oktober får Mittuniversitetet besök från 13 lärosäten som ingår i ett nätverk under ITCF - Sam-Akademien, Sveriges universitet och högskolors IT- chefsforum.

Studentbilder

Den starka digitaliseringstrenden ställer högre krav på samarbete på flera nivåer inom universitetssektorn. För att möta kommande utmaningar krävs fler gemensamma och konkreta aktiviteter som levererar gemensam nytta. Ett mer organiserat samarbete har skapats för att motsvara förväntningarna både internt och externt. Där samarbetet har blivit ett forum för rektorer, förvaltningschefer och SUHF att vända sig till i olika frågor.

Sam-Akademien är licensansvariga som utbyter erfarenheter, identifierar områden för samordning och gemensam kravställning kopplat till licensavtal, som leder till besparingar samt minskade risker att bryta mot ingångna licensavtal.

Sidan uppdaterades 2023-10-11