Annica Carlsson, ny handledare på psykologprogrammet

Mån 08 jan 2024 08:00

Annica är ny handledare på psykologprogrammet, hon är en av fyra handledare som främst handleder studenterna som jobbar på Mittuniversitetets psykologmottagning.

Porträtt av en kvinna.

Hur känns det att börja här hos oss?

Det känns jätteroligt och spännande att få börja arbeta hos er. Jag ser fram emot att både att få använda mina kunskaper och erfarenheter för att handleda studenter men också att få vara i en kreativ miljö där fokus ligger på lärande och utveckling.

Hur ser din bakgrund ut?

Jag är psykolog sedan 22 år tillbaka och bor i Mora med två tonårsbarn. Under åren hunnit med både att arbeta inom psykiatrin, på ett behandlingshem för ätstörningar och även med neuropsykiatriskt utredningsarbete.

Jag har dock främst arbetat med psykoterapeutiska insatser utifrån KBT, både med ungdomar och vuxna. Med åren har jag också handlett mer och mer, både på psykoterapiutbildningar och i olika psykiatriska verksamheter.

Har du någon koppling till Östersund?

Ja, jag är faktiskt född i Östersund och bodde här tills jag var cirka 4 år gammal. Min farmor bodde även i Östersund under min barndom och tonår och jag besökte henne ofta. Så jag har många fina minnen från Östersund, men känner staden främst utifrån ett barns perspektiv och hur den såg ut för 30-40 år sedan. Så det känns roligt och spännande att få möjlighet att återupptäcka staden som vuxen!

Sidan uppdaterades 2024-01-08