Ny universitetsdirektör till Mittuniversitetet

Ons 06 dec 2023 08:42

Den 1 mars tillträder Louise Beskow tjänsten som universitetsdirektör vid Mittuniversitetet. Louise är idag verksam som förvaltningschef vid Röda Korsets Högskola i Stockholm.

Leende kvinna i en svart klänning med gröna blommor
Louise Beskow, ny universitetsdirektör på Mittuniversitetet från 1 mars 2024.

Louise Beskow är en erfaren chef och ledare med lång och bred erfarenhet av högskolesektorn. Hon har i tolv år arbetat vid utbildningsdepartementet, bl.a som chef över budgetsekretariatet. Vidare har hon arbetat som administrativ chef på Fysikum vid Stockholms universitet och senast som förvaltningschef vid Röda korsets högskola där hon också varit rektors ställföreträdare.

Hennes omfattande erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete inom flera centrala områden, bl.a. processer för ekonomi och verksamhetsuppföljning, extern och intern kommunikation och strategiarbete, samt hennes stora kontaktnät och kunskap om sektorn, blir en stor tillgång för Mittuniversitetet.

Louise kommer att vara placerad vid Campus Sundsvall.

Ludde Edgren fortsätter som tf förvaltningschef till 1 mars.

Sidan uppdaterades 2023-12-06