Medel för strategisk rekrytering med fokus på forskning

Ons 15 mar 2023 08:57

Utlysning av medel för strategisk rekrytering med fokus på forskning vid NMT fakulteten är öppen för ansökan till 1 maj 2023.

Campus Östersund

Bakgrund och syfte

Fakultetsnämnden vid fakulteten för naturvetenskap, teknik och medier har avsatt medel för strategisk rekrytering med fokus på forskning.

Syftet med utlysningen är att arbeta för fakultetens och Mittuniversitetets strategi och mål, som att exempelvis öka möjligheten till fortsatt utveckling av kompletta miljöer i balans mellan forskning och utbildning, stärka och profilera befintliga miljöer, öka jämställdhet och mångfald och/eller stärka befintliga samt utveckla nya internationella utbyten och samarbeten.

Medlen ska i huvudsak användas till lön för rekrytering. Möjlighet finns dock att använda (del av) medel även till annat som är direkt kopplat till rekrytering, förutsatt att det är tydligt formulerat och framgår av ansökan och budget.

Förutsättningar

Medel kan ansökas i spannet mellan 250 – 750 tkr. Medlen ska förbrukas under 2024.

Läs mer och skicka ansökan

Sidan uppdaterades 2023-11-15