Ny gemensam sida för utlysningar

Tis 28 mar 2023 08:54

Vi har sett ett stort behov av att samla utlysningar om forskningsfinansiering och andra finansiella medel som kan sökas av forskare och medarbetare vid Mittuniversitetet. Nu finns en gemensam samlingssida.

En växt som växer ur ett glas med mynt

Här samlar vi aktuella utlysningar från fakulteterna och länkar till information om bland annat fonder och stipendier, samt utlysningar från andra finansiärer.

Aktuella utlysningar

Just nu finns finansiella medel för att skriva forskningsansökningar, internationella utbyten, och sabbatical att söka på HUV-fakulteten.

På NMT-fakulteten finns finansiella medel att söka för stöd till doktoranders forskningsmiljö, internationaliseringsmedel till forskarmiljöer, samt medel för strategisk rekrytering med mera.

På den gemensamma sidan finns genvägar och länkar till bland annat Grants office. Vi kommer att bygga ut sidan allt eftersom med de aktuella utlysningar som annonseras internt på Mittuniversitetet. Hör gärna av dig om du tycker att något saknas i länklistan.

Hitta till sidan

Du når sidan via kortadressen: www.miun.se/utlysningar

Det finns också möjlighet att navigera till den via medarbetarsidan och fliken forskning: www.miun.se/medarbetare/forskning.

Återkom gärna om du har frågor eller funderingar.

Kontaktpersoner: Hanna Liljendahl och Inger Axbrink, KOM.

Sidan uppdaterades 2023-03-29