Delta i ett pedagogiskt utvecklingsarbete om AI i utbildning

Tor 27 apr 2023 07:32

Som en särskild satsning inom HEaD-projektet avsätts riktade medel för AI i utbildning.  Du ansöker som enskild lärare och kommer att få möjlighet att jobba i en multidisciplinär grupp.

AI-human brain

Under projektet kommer du få tid att fördjupa dig inom området och bidra till att Mittuniversitetet förbereds för en framtid med AI i utbildningen. Målen för utvecklingsarbetet är inte bestämt i förväg, utan arbetsgruppen identifierar målen i början av arbetet med hjälp av gruppen för pedagogisk utveckling.

Projektet Higher Education and Digitalisation (HEaD) har som syfte att bidra till Mittuniversitetets utveckling inom det teknikstödda och livslånga lärandet. I samband med detta utlyser projektet nu möjlighet att delta med ett pedagogiskt utvecklingsarbete som pågår under 2024 och 2025. Sista ansökningsdatum är 2 juni.

Sidan uppdaterades 2023-10-26