Dags att söka medel från samverkansavtalet med Östersunds kommun

Mån 12 jun 2023 08:33

Nu kan du som medarbetare ansöka om medel från samverkansavtalet med Östersunds kommun, ansökningar för perioden 2024. Utlysningen gäller ett eller tvååriga projekt som startas 2024 och avslutas senast under 2025. Sista ansökningsdag är 28 augusti 2023.

Medarbetare på ETOUR

Anställda vid Mittuniversitetet och Östersunds kommun kan lämna in ansökningar inom ramen för samverkansavtalet. Medlen är tillgängliga för:

• Forskningscentrumen i Östersund
  • Utveckling av kommunens verksamheter genom forskning och samarbete
  • Studentsamarbeten kopplat till kompetensförsörjning

Ansökningar ska koppla emot en eller flera av Östersunds kommuns åtta övergripande mål som finns specificerat i mallen för ansökan.

Frågor kring utlysningen kan ställas till:
Åsa Yderfält, forskningshandläggare, 010-142 86 72, asa.yderfalt@miun.se

Samtliga ansökningar ska göras i mall för projektansökningar.

Ansökningar skickas till: Åsa Yderfält, forskningshandläggare, asa.yderfalt@miun.se senast måndag 28 augusti 2023.

Styrgrupp för samverkansavtalet

Styrgruppen, som även fungerar som beslutsgrupp, för samverkansavtalet:

Anders Wennerberg, kommundirektör
Helen Eurenius, stabschef
Fredric Kilander, näringslivschef
Anders Fällström, rektor
Håkan Wiklund, prorektor forskning

Styrgruppen har möte den 11 september kl. 13–15. Ambitionen är att samtliga inkomna ansökningar ska få göra en muntlig presentation för gruppen under mötet. Beslut om fördelning av projektmedel sker i slutet av september.

Sidan uppdaterades 2023-06-12