Förvaltningschef Lotten Glans slutar sin tjänst 31 aug

Tis 20 jun 2023 16:13

Lotten Glans kommer att sluta som förvaltningschef vid Mittuniversitetet. Hon börjar en ny tjänst den 1 september som utredare inom kvalitetsområdet vid Universitetskanslersämbetet, UKÄ.

– Jag har verkligen trivts på Mittuniversitetet och tycker det är en dynamisk arbetsplats där vi utvecklar många bra saker. Jag har också haft förmånen att få jobba med trevliga och kunniga kollegor och det finns många som jag kommer att sakna. Det känns spännande att få arbeta med viktiga utvecklingsprojekt inom UKÄ, där jag kan dra nytta av alla erfarenheter från mina år på Mittuniversitetet, säger Lotten Glans.

Lotten informerade Ledningsrådet och förvaltningens ledningsgrupp under tisdagen.

– Först vill jag säga att jag är glad för Lottens skull som hittat ett nytt spännande uppdrag att gå vidare till, men det kommer bli ett stort tomrum för Mittuniversitetet. Vi lägger allt fokus nu på att hitta bästa tänkbara väg framåt och på kort sikt innebär det att vi kommer tillsätta en tf förvaltningschef snarast möjligt. Universitetsledningen kommer att diskutera profil på rekrytering av en ny universitetsdirektör eller förvaltningschef, för att så tidigt som möjligt i höst kunna gå ut med en annons. Ambitionen är att ha en ny långsiktig lösning klar till årsskiftet, säger rektor Anders Fällström.

Sidan uppdaterades 2023-08-07