Påminnelse om Nätverket för kritiska kulturarvs‑ och museistudiers (NKKM) höstmöte

Tis 13 jun 2023 14:27

Här kommer en påminnelse om Nätverket för kritiska kulturarvs- och museistudiers (NKKM) höstmöte på temat Hållbara kulturarv som äger rum på Jamtli, Östersund, 24-25 oktober. Alla är välkomna att delta. Du behöver inte vara knuten till nätverket.

Ett foto av Jamtli

Höstmötet samlar representanter för olika aktörer inom kulturarvssektorn och forskare som är intresserade av hållbara kulturarv. Syftet är att möjliggöra konstruktiva och kritiska samtal kring erfarenheter, förutsättningar och metoder för ett fungerande hållbarhetsarbete. Konferensen pågår från lunch till lunch och innehåller inspirerande föreläsningar av inbjudna keynotes och konferensdeltagares presentationer. NKKM planerar också för en fackgranskad publikation med texter som utgår från konferensbidragen.

Konferensen är gratis men du bekostar resa och boende själv. Anmälningstiden är förlängd till senast 25 augusti för dig som önskar presentera något vid konferensen och till senast 8 september för dig som enbart väljer att delta utan egen presentation. Anmälan görs på konferensens hemsida via länken nedan.

Läs vidare på konferensens webbsida.
Sprid gärna inbjudan vidare inom dina nätverk!

Sidan uppdaterades 2023-08-16